Darmowa dostawa od 150,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Jak budować odporność u dzieci?

2022-01-27
Jak budować odporność u dzieci?

Jak budować odporność u dzieci?

 

Temat odporności zarówno u dzieci i jak i dorosłych zawsze jest bardzo gorący kiedy za oknem robi się co raz zimniej. Zadbanie o odpowiednie nawyki profilaktyki pierwotnej na pewno zmniejsza ryzyko wszelkich przeziębień, bolączek a już na pewno pozytywnie wpływa na zachowanie wysokiej sprawności fizycznej. Wszyscy doskonale kojarzą takie zasady jak jedzenie warzyw i owoców, regularny ruch, zdrowa higiena snu i odporność psychiczna na stres ;) Nasz klimat niekoniecznie sprzyja spożywaniu zdrowych, świeżych warzyw i owoców zimą. Tak samo deszczowa, wietrzna jesienna pora niespecjalnie zachęca do biegania na zewnątrz. Tak samo dorośli, tak samo i dzieci w nieletnim sezonie nie są specjalnie zmotywowane do tych czynności. Jednakże nie są to problemy nie do rozwiązania! Przekonaj się sam, że jest całe mnóstwo pomysłów i rozwiązań, które skutecznie wpłyną na budowanie odporności u dzieci.

 

Dostosowana dieta

 

Zbilansowana i zróżnicowana dieta to już oczywistość. Tylko skąd wziąć świeże warzywa i owoce zimą? Które do tego są „niepryskane”, zdrowe i przede wszystkim smaczne? Odpowiedź: świeże owoce i warzywa to na pewno nie jest jedyne źródło witamin i makroskładników.

 

Owoce liofilizowane

 

Proces liofilizacji jest najlepszą formą przetwarzania owoców, a dlaczego? Liofilizowane owoce posiadają tyle samo wartości odżywczych, energii, witamin i makroskładników co świeży owoc, z którego powstały. Jest to najmniej inwazyjny i najzdrowszy sposób przetwarzania żywności. Dodatkowo owoce przetworzone w ten sposób posiadają bardzo niską zawartość wody, więc mają mniejszy współczynnik rozwijania się większości drobnoustrojów. Takie owoce spokojnie mogą leżeć długi czas w szafce oraz świetnie sprawią się jako przekąska na różne wyjścia- liofilizowane owoce są leciutkie w porównaniu do świeżych. Można je dorzucić do musli, do płatków, do jogurtu, do sałatki, do smoothie jak i zajadać się nimi samymi. Spożywanie liofilizowanych owoców jako przekąski czy dodatku do posiłków będzie smacznym i zdrowym sposobem na uzupełnieniem codziennej jesienno-zimowej diety. Chociaż na chwilę człowiek będzie mógł znowu poczuć smak utęsknionego lata. Sproszkowane owoce liofilizowane tak samo sprawdzą się jako dodatek do kaszek, deserków czy innych dań. Natomiast liofilizowane warzywa świetnie sprawdzą się jako dodatek do mącznych dań wytrawnych jak naleśniki czy gofry.

 

Kaszki z zapomnianych i tych niezapomnianych zbóż

 

Z roku na rok na rynku pojawia się co raz więcej produktów, które powstają na bazie przetworzonych zbóż. Przetworzone półprodukty wypierają te tradycyjne bo oczywiście są tańsze. Mają one oczywiście o wiele mniej witamin, makroskładników, błonnika no i smaku oczywiście. Przypomnijmy sobie i sięgnijmy po zboża, o których już zapomnieliśmy- które paradoksalnie nie są niczym nowym dla naszych dziadków. Zdrowe i naturalne kaszki bez konserwantów będą niezastąpione podczas budowania odporności dziecka.

 

Samopsza- jest najstarszą ze znanych nam pszenic, która charakteryzuje się wysoką zawartością białka (50% więcej niż zwykła pszenica), substancji bioaktywnych a nawet posiada lepiej tolerowany gluten. Posiada także korzystny skład aminokwasów dla naszego układu nerwowego. Jest bogata w magnez, żelazo, cynk i mangan. Wysoka zawartość karotenoidów wpływa pozytywnie na narząd wzroku.

 

Płaskurka- jedna z najstarszych, historycznych udomowionych zbóż. Rodzaj orkiszu, którego ciemna barwa wynika z wysokiej zawartości składników mineralnych. Niesamowicie wartościowa, bogata w białko, źródło fosforu, wapnia, witaminy B1 i E.

 

Czy to znaczy, że owsianka i jaglanka ma pójść w odstawkę? Oczywiście, że nie. Kluczowe jest urozmaicenie i sięganie po jak najbardziej naturalne i nieprzetworzone produkty. No i oczywiście te, które najbardziej nam smakują i wygodnie się je przyrządza. Z ciekawszych kaszek i zbóż szczególnie polecamy jeszcze:

 

Amarantus- zwane także cudownym ziarnem Inków, jest pełen łatwo przyswajalnego białka. Jest wspaniałym źródłem magnezu i żelaza.

 

Gryka- jest bogata w czynne związki biologiczne i oraz substancje aktywne. Jest tolerowana przez osoby z nietolerancjami pokarmowymi. Gryka jest źródłem białek, których aminokwasów nie wytwarza ludzkie ciało.

 

Organiczna kaszka z liofilizowanymi owocami i warzywami będzie świetnym dopełnieniem codziennej odpornościowej diety każdego dziecka. Smacznie, zdrowo i naturalnie przede wszystkim.

 

Dodatkowo zachęcam do spożywania takich produktów jak:

herbatki ziołowe, herbatki owocowe czy herbatki dla dzieci z rokitnikiem,

niezawodny miód,

zdrowe słodycze, żelki z dodatkiem witamin i makroskładników.

 

No i oczywiście na koniec jak zawsze należy pamiętać o aktywności fizycznej. Jeśli nie na zewnątrz to może jakaś domowa gimnastyka czy szalone tańce. Ćwiczące w domu dziecko może nawet zachęci do ruchu swoich rodziców.

Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2022

Polecane

pixel