Suszone owoce

Anzahl der Produkte: 48

Owoce suszone to nie tylko zdrowa przekąska, ale i świetny dodatek do wszelkich maści kaszek dla dzieci, owsianek czy jaglanek, a także wypieku własnych ciasteczek i batoników. Czy wiesz, że suszone owoce mogą z powodzeniem zastąpić jedną porcję owoców w ciągu dnia? Dziecko powinno zjeść ich nawet 2-4 porcje! Niestety zakup dobrej jakości bakalii nie jest łatwy. Wybierając zakupy w naszym sklepie internetowym, wybierasz tylko i wyłącznie ekologiczne suszone owoce dobrej jakości. Nie, nie musisz czytać etykiet ;)

Suszone owoce. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? 

Najlepiej, żeby w składzie były jedynie suszone owoce i nic więcej. Dodatkowe składniki mogą być niczym złym, częściej jednak po prostu szkodzą, zarówno nam, jak i naszym dzieciom. Bardzo popularnym i całkowicie zbędnym dodatkiem jest dodawany do suszonych owoców cukier - same w sobie są wystarczająco słodkie, niestety często na opakowaniach produktów widzimy go w składzie - chyba najbardziej niechlubnym pod tym względem przykładem jest żurawina, której zawartość to nawet 40% cukier! Owoce suszone z taką dawką białego cukru ciężko nazwać zdrową przekąską. 

Owoce suszone - poszukaj siarki!

Kolejnym, częstym składnikiem suszonych owoców jest dwutlenek siarki - gaz, który jako konserwant, ma wydłużyć przydatność bakalii do spożycia, nadać im odpowiedni kolor i zabezpieczyć przed rozwojem grzybów i pleśni. Na etykietach szukaj zakresu numerów od E200 do E299. Niestety, nie tylko negatywnie wpływa na smak owoców suszonych i przyswajalność witamin, ale i negatywnie wpływa na organizm. Unikamy!

Suszone owoce - co nie przeszkadza?

Jeśli w składzie owoców suszonych znajdziecie olej słonecznikowy czy z nasion bawełny, nie musicie ich unikać. To dobre źródło kwasów tłuszczowych, które nie wpływa negatywnie na smak owoców, a są potrzebne w każdej diecie. Olej palmowy ma natomiast bardzo negatywny wpływ na środowisko i jego produkcja jest winowajcą zniszczenia lasów deszczowych - dlatego lepiej wybrać produkt z innym olejem. Do suszonych owoców może być dodany też kwas jabłkowy, czyli E 296, który nie jest groźny dla naszego zdrowia.

Ekologiczne suszone owoce - kiedy włączyć do diety?

Dobrej jakości owoce suszone bio można dodawać dzieciom już na samym początku rozszerzania diety - będą świetnym, naturalnym słodzikiem kaszek czy zdrowych, domowych ciasteczek. Warto oczywiście rozszerzać dietę stopniowo, po jednym nowym składniku dziennie, aby mieć pewność, że dziecko nie zareaguje alergią - co może jednak się zdarzyć przy każdym pokarmie. Pamiętajmy, żeby były to małe kawałki, a jeśli stosujemy dietę BLW - małe lub na tyle duże, żeby dziecko nie mogło wsadzić do buzi całego owocu - to zmniejszy ryzyko zadławienia.

Ekologiczne suszone owoce to doskonały zamiennik słodyczy w diecie - zarówno u dorosłych, jak i u dzieci! Lekka przekąska w postaci suszonych jabłek, suszone daktyle zamiast czekolady, czy morela wkrojona do owsianki zapewnia nam dodatek słodkiego smaku, a jednocześnie jest zdrowa i pełna składników odżywczych. 

Sprawdź także deserki dla dzieci jako inną formę podawania owoców najmłodszym.

    Diese Seite nutzt Cookies für verschiedene Dienstleistungen. Die Richtlinien zur Verwendung von Cookies werden hierbei eingehalten. Sie können die Bedingungen für die Speicherung sowie den Zugriff auf die Cookie-Dateien in Ihrem Web-Browser festlegen.
    Schließen
    pixel